Korraldaja suurim abimees: Google Trends

Paljud ei tea üldse, et selline asi on olemas ning need kes teavad kuid ei kasuta: ei oma vast õrna aimugi kuivõrd kasulik võib peokorralduseks osutuda Google Trends.

goolge-trends-homepage

Google Trends on igati hea tööriist ka teisteks töödeks, kuid hetkel keskendume sellele, et meie eesmärk on korraldada õiges kohas õigel ajal ja õigete kooseisudega edukas üritus.

Kõigepealt navigeerime vasakus menüüs Explore vaatesse, kus saame määrata huvialase riigi (Eesti) ning sisestada meid huvitavaid parameetreid (žanreid ja artiste).

Alustame žanrist. Oleme valinud riigiks Eesti ning oletame, et me teame, et soovime teha Rocki stiilis pidu. Selleks täidame ära Search Term lahtrid nii meid huvitava kui ka teiste potensiaalsete Eesti rahvast huvitavate žanritega:

muusika-žanrid
Google Trends: Muusika žanrite võrdlus

Pane tähele: täites Search term lahtrit pakub Google mõnikord täpsustust Musical Genre, kui see valik on võimalik, vali see. Kerides lehte allapoole ning uurides vastuseid näeme, et Eestlane on etteantud žanrite keskel üldiselt Rock muusika austaja.

Esimesel (sinisel) kaardil kuvatakse meile resultaadid Search term "Rock" osas. Sealne kõige tumedamalt kirjeldatud maakond on antud žanrist kõige huvituvam. Antud juhul on selleks Jõgeva:

rocki-austajad-jõgeva
Google Trends: Rock muusika žanri suurim nõudlus on hetke Jõgeva-maakonnast.

Järgmiseks tuleks luua nimekiri kättesaadavatest Rock artistidest ning võrrelda kes meie valitud nimekirjast on Jõgeval enim-nõutud. Esimeseks katseks valisime järgmised Rock ansamblid: In Spe, Terminaator, Ruja, Smilers, Singer Vinger

Sisestame need kui Search term-id ning uurmie millised maakonnad hetkel neist huvitunud on:

jõgeva-rock-ansamblid

Selgub, et hetkel on Jõgeva antud valikust huvitatud ainult ansamblist Smilers. Kui üritusele on vaja kaasata rohkem kui üks artist siis jätame Smilersi Search termidesse alles ning asendame ülejnäänud 4 Rock ansamblit uute valikutega ning võrdleme uuesti kuniks sõelale jääb nõutud arv artiste.

Ole loominguline ja kasuta antud tööriista ka teisteks otsuste langetamisteks ning ära piiritle seda vaid korraldaja valdkonnale. Igasugune marketing ja asutuste rajamise otsus saab samuti antud analüüsist kasu.


Ära unusta, et Google Trends ning selle statistika kehtib alati teatud ajas ning on teemaks muutuma olenevalt inimeste Google kasutamisest ja huvidest!

Kommenteeri

Uuemad Vanemad