Sotsiaalmeedia näpunäiteid muusikutele, artistidele ja bändidele!

sotsiaalmeedia-napunaited

Sotsiaalmeedia on tänapäeval väga tähenduslik igale muusikule ning seda mitmes osas. Keskendume hetkel järgnevatele sotsiaalmeediakanalitele:

Juhime tähelepanu, et kui sul juba on mõnes nimetatud võrgustikus kasutaja- siis see ei loe. Sinul kui artistil või bändil peab olema eraldi leht ja see peab olema nimelt "Avalik" - "Leht", see on väga tähtis aspekt.

Oma olemasolevad (isiklikud kontod) on sulle suuresti abiks, kuid nad ei ole sinu "muusiku elu" osas essentsiaalsed.

Kõigepealt alusta kõige vähem seadistust nõudvatest kanalitest: Twitter, Instagram, Facebook; sest kõigi nimetatu puhul piisab vaid ühe lühikese vormi täitmisest ja oledki valmis postitama.

Millest tuleks alustada?

Kohe kui sotsiaalmeediakanal on valmis, veendu, et täidad kõikjal kõik lahtrid. Võta selleks kasvõi terve päev aga tee see korralikult ära, mõtle läbi kõik oma "biograafiad", tutvustavad tekstid, pildid ja bännerid.

Inimesed, kes sinu kontodele eksivad ja näevad lohakat suhtumist arvatavasti unustavad su peagi ära. Isegi kui sul veel ei ole ühtegi lugu mida külastajale esitleda tasuks mõelda silmapaistva kujunduse peale. Kui kujundus, logod ja brändi imago loomine ei ole sinu kõige tugevam külg siis võta see samm tellida agentuurist profersionaalne lahendus.

Mida peaks teadma kujunduse tellimisel?

Oma vähemalt visiooni. Disaini agentuurid üldiselt suhtlevad sinuga palju, et tabada täpselt sinu soov. Kindlasti maini nendega rääkides, et vajad graafilist lahendust igale sotsiaalvõrgustikule eraldi. Selle mainimisel on agentuur pühendunud sulle tegema õiged mõõdud igale sotsiaalvõrgustikule!

Sea vaim valmis. Olenevalt agentuurist ja sinu soovidest (ära hoia end tagasi, lähtu vanasõnast "kord tehtud- hästi tehtud") võib sul kuluda suurusjärgus 100 kuni 1,800 eurot (aasta 2021 andmetel). Hind on väiksem mida vähem erinevaid kanaleid soovid ära disainida.

Olen mõnes sotsiaalvõrgustikus registreerunud!

Väga hea, kui kõik (absoluutselt kõik) kontovormid on täidetud ja infot täis, siis veendu, et nad oleksid ka omavahel "ühendatud" ehk üksteisele viidatud. Näiteks Soundcloudis ja YouTubes saab lisada päris mitu linki ehk viidet ka teistele sotsiaalmeediakontodele.

Mida postitada?

Alguses postita kõike. Iga väikseimgi samm mida sa teed oma artisti elus võiks saada kajastatud. Näiteks: avasid uues sotsiaalmeedia kanali, külastasid mõnda paika, tegid uue loo, õppisid midagi uut ja huvitavat, jne. See on tähtis selleks, et sind kui võhivõõrast saaksid inimesed tundma õppida.

Hiljem, kui oled jõudnud teatud väärtuseni (nt. 400) oma auditooriumi osas alusta postituste filtreerimist. Ära postita enam igast pisiasju, ka vanu postitusi mida loed sisutäiteks võid kärpida jättes alles vaid põhilised sündmused.

Kuhu ma mida postitama peaks?

Tõepoolest ei ole hea tava kopeerida ühte ja sama juttu kõik oma sotsiaalmeediakanalid täis. Seda ära kindlasti kunagi tee. Toome sulle näite kuidas võiksid oma sotsiaalmeediakanaleid kasutada aga see ei ole reegel. Alati võid vabalt valida või asju ringi organiseerida nii, kuidas sinujaoks kõige paremini toimib. Näide:
Sotsiaalmeediakanal Kasutusotstarve
Youtube muusikavideod, live esinemised
Blogger pikemad lood, arutelud
Facebook kampaaniad, üritused, meenekaubad
Soundcloud laulud kuulamiseks
Twitter kiirteavitused
Bandcamp albumite ja singlite müük (otseühendus soundcloudi kaudu)
Instagram pildid telgitagustest, promopildid
Tiktok videosuhtlus jälgijatega (võib olla ka twitteri duubel, audio-video kujul)

Kas on ka tähtsusejärjekord?

Jah on ning neid on lausa kaks. Esiteks tähtsusejärjekord meediaväljaannetele kes võivad sind jälgima hakata: nemad eelistavad seda järjekorda milles oleme terve selle artikli vältel sotsiaalmeediakanaleid loetlenud.

Teine on sinu jälgijate loodud pingerida. Selle saad sa teada jälgides oma sotsiaalmeediakanaleid ning vaadates: kust tuleb kõige suurem tagasiside ja vaadatavus.

Kas ma pean omama kontot kõigis sotsiaalmeediakanalites?

Kurb tõsiasi on see, et lõpuks pead küll jah. Nii palju kui on erinevaid inimesi on ka erinevaid maitseid ning sinu maitse ei pruugi kokku langeda sinu jälgija maitsega. Selle pärast peadki pidama ja haldama kõikvõimalikke sotsiaalmeediakanaleid, et oma võimaliku austaja silma alla langeda.

Olen juba tegija, kuidas edasi kasvada?

Kui sul on igas sotsiaalmeediakanalis konto ning omad ka mõningaid jälgijaid siis oleneb sinu kasvamise strateegia suuresti sellest, kui palju sul parasjagu jälgijaid on. Igal etapil tuleks keskenduda erinevatele asjadele, siin on sulle mõningad ideed:
Jälgijate arv
(või klikk / kuus)
Eeldatav strateegia
0 ole mitmekülgne, otsi oma teed, püüa tähelepanu
500 oled saanud veits tähelepanu, proovi kitsendada oma mitmekülgsust pühendudes ühele konkreetsele teemale; võib juhtuda, et ka see ei võta vedu- oled loonud omale pisikese auditooriumi mille najal katsetada erinevaid väljundeid- alles siin algab tõeline "teeleidmine", see on kõige raskem etapp.
2,500 sa oled leidnud oma nishi, nüüd pane rõhku tootmisele ja toodangu protsessi lihvimise/viimistlemisele, on aeg anda rahvale seda, milles oled parim!
5,000 sul läheb hästi, kui sa varem pole kolmandaid isikuid oma projektidesse kaasanud siis nüüd oleks see aeg (remixid, feat., koostööd); kajasta või kaasa kedagi.
10,000 sul on aeg mõelda rohkem tasulisele reklaamile, oled jõudnud kaugemale kui 95% kõikidest, kes on selle teemaga alustanud või algust proovinud, edasine kasv võib nõuda sinult rahalisi väljaminekuid; kui oled jõudnud siiani hoopis tasuliste teenuste najalt siis edasine kasv võib peituda hoopis heategevuse taga, see võib küll kõlada sulle üllatavalt, kuid proovi kasutada oma auditooriumit hoopis kellegi teise kergitamiseks - "hea sõna jõuab kaugelel" - kindlasti kaugemale kui raha.
100,000+ edasine kasv on naturaalne ning sõltub sellest nishist millega sa alustasid; siin-maal võib sinu kasv teatud ajal lihtsalt seiskuda, sest oled jõudnud kõikideni, kes on sinu teemast huvitatud; kui näed, et kasvu enam ei koida siis delegeeri antud "keha" kellegi kätte juhatamiseks/haldamiseks jäädes ise vaid üheks tulusaajateks ning kasuta seda vaba aega põrkelauana järgmise "keha" (artisti, bändi) loomiseks.

Lõpetuseks

Sinu kasv sotsiaalmeedias (ja ka klassikalises meedias) sõltub suuresti ka sellest kes kolmandad isikud sinust kirjutavad ja sind kajastavad. M1Muusika on üks nendes üksustest, kes võtab sinult sabast kinni ja kirjutab sinust kui sa internetis piiksu teed.


Kui sind veel ei ole meie poolt kajastatud artistide nimekirjas, siis tähendab see seda, et sa pole meile veel silma jäänud või oled juba sedavõrd suur tegija, et sind on juba terve internet täis.


Kui loed, et me võiksime sinul silma peal hoida, siis võta meiega ühendust.

Kommenteeri

Uuemad Vanemad